Fylkesturné del 12. Hordaland fylke.

I morgen setter vi kurs vestover der det 12. fylket i pensjonistprosjektet vårt skal begås! Hordaland het fylket frem til 2020, før sammenslåing med Sogn og Fjordane til Vestland.
Vi står fortsatt på "vår" inndeling fra 31.12.2019 og skal gjøre oss kjent med fylket som hadde slagordet: 
"Vi utviklar Hordaland" 
og verdiene:
"I dialog, offensiv, kompetent".
Fylkesvåpen og beliggenhet.
33 kommuner gleder vi oss til å besøke i den vel flotteste vårmåneden, mai. Vi skal turnere 😉 i 5 distrikter: Hardanger, Midthordland, Nordhordland, Sunnhordland og Voss. 30 nynorsk kommuner og 3 med nøytral målform skal vi prate oss igjennom! Det ser ut for at de ligger i spennende natur, ved fjord, fjell, sjø, fosser, vidder, øyriker, fiskevær, industristeder og jordbruksbygder! Over 520 000 innbyggere bor i fylket, vi håper å bli kjent med noen av dem🙏.
Jippi! Vi gleder oss, gjør du? Håper du, som oss, har paraplyen klar? Vestlandet er jo vår våteste landsdel og Bergen? Over 200 dager med nedbør i året..... Vi er beredt!
Vi håper det blir trangt i baksetet denne turen også. I hele mai måned skal vi være sammen, om du vil. 
Blant samme utstyr som tidligere turer; telt, fiskeutstyr, skinn, tepper, Ikeabagger og nødproviant, må du dele plass med våre "alter ego", Wunder&Baum. 
Har du sett så herlige? Ligner litt da! Hvem tror du står bak dette kreative påfunn? Astrid, sjølsagt. Vi takker og gir oss ende over. De to der kommer nok til å holde kustus i baksetet💪. 
"Dagens Sjåfør" er levert av søster Anna Helene👍👍👍. Tusen takk! Plass i baksetet?
Nei, forresten, strullen blir i forsetet sammen med sjåføren 😉.
Yr lover nydelig kjørevær og vi skal glede oss over den ☀️ vi får. 
Vi lover deg daglig oppdatering og ønsker velkommen til ny tur🤗.


Comments

  1. God tur fra " baksetet"❤️

    ReplyDelete
  2. Ønsker dere en riktig god tur. Jeg sitter i baksete og gleder meg

    ReplyDelete
  3. Så utrolig kult! God tur☀️ Hilsen Kari

    ReplyDelete
  4. Dåkker e bare RÅ på reising og utforskininger 💪🏻💪🏻 masse lykke til, og GOD TUR ❤️🩵 Å hilse mannen såååå mye fra mæ ❤️ klæm klæm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk, Erna. Jan-Erik hilser tilbake ❤️.

      Delete
  5. Dette blir bra ❤️🇳🇴

    ReplyDelete

Post a Comment