Posts

Dag 31. Voss kommune. Voss. Hordaland fylke.

Image
Det var deilig å komme inn på E16 i går og kruse inn til Vossevangen. Vi sjekket inn på Park Hotell Vossevangen til fin utsikt over Vangsvatnet. I godt slitt og tørr skinnstol, satte jeg meg til rette med "dagboka" mi, mens Jan-Erik ville sjekke gamle tomter og minnes utallige opphold her i jobbsammenheng.  Så ringer han meg: " Det er konsert i kirka, kom!". Ikke vond å be🏃‍♀️. En fantastisk konsert med Ole Bull Kammerkor fra Bergen, og elever fra Voss Gymnas som imponerte på forskjellige instrumenter. Koret sang oss ut som avslutning❤️. Det var litt av en start på Voss Herad og vi var så fornøyd med dagen og kvelden at annonsert underholdning i Pianobaren fikk fred for oss. Voss kommune er arealmessig den største i Hordaland, men 90% regnes som fjellområder! Vi håper de 16000 innbyggerne kan sine fjellvettregler😉. I går kjørte vi gjennom deler av kommunen og tettstedene Bolstadøyri, Evanger og Vestbygdi. I dag konsentrerer vi oss om Vossevangen, kommu...

Dag 30. Masfjorden og Modalen kommuner. Nordhordland. Hordaland fylke.

Image
Vi ønsker oss mere korpsmusikk og har skikkelig lyst på å være i Hundvin i dag. Der er det Laurdagskorpskick🎶🤗. Det er det Skodvin Skulemusikk som arrangerer. Et av storkommunens 20 korps, som totalt har 800 medlemmer. Dagens arrangement er en kombinert bygde- og korpsdag og består av salg av lokalmat og andre produkter med korpsinnslag hele dagen. Norgesmesterne  Eikanger-Bjørsvik skal avslutte arrangement i kveld. Der skulle vi altså gjerne vært, men det ligger flere kommuner og venter på oss, vi kan ikke skuffe dem😉. At det kan bli et så stort korpsmiljø i ei bygd? I intervjuet i Avisa Nordfjord nevnes at det har vært fokus på og aktiv jobbing siden 70 tallet. Folkehøgskolen i bygda  er også aktiv deltaker i "prosjektet" om å være landets korpsbastion! Det har de lykkes med, både Norges og Europamestere finner vi i Alver! Masfjorden kommune.  Arealmessig, midt på kommunetreet, stort nok for oss og sikkert de 1672 innbyggerne som sier: "Ein kommune me er stolte av...