I morgen setter vi kurs vestover der det 12. fylket i pensjonistprosjektet vårt skal begås! Hordaland het fylket frem til 2020, før sammenslåing med Sogn og Fjordane til Vestland. Vi står fortsatt på "vår" inndeling fra 31.12.2019 og skal gjøre oss kjent med fylket som hadde slagordet: "Vi utviklar Hordaland" og verdiene: "I dialog, offensiv, kompetent". Fylkesvåpen og beliggenhet. 33 kommuner gleder vi oss til å besøke i den vel flotteste vårmåneden, mai. Vi skal turnere 😉 i 5 distrikter: Hardanger, Midthordland, Nordhordland, Sunnhordland og Voss. 30 nynorsk kommuner og 3 med nøytral målform skal vi prate oss igjennom! Det ser ut for at de ligger i spennende natur, ved fjord, fjell, sjø, fosser, vidder, øyriker, fiskevær, industristeder og jordbruksbygder! Over 520 000 innbyggere bor i fylket, vi håper å bli kjent med noen av dem🙏. Jippi! Vi gleder oss, gjør du? Håper du, som oss, har paraplyen klar? Vestlandet er jo vår våtes...
God tur!
ReplyDeleteTusen takk!
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDelete